our projects
Swiss Post
«Trust that culminated in a shared vision of the future and a model for our organisation.»
Our goal:
Achieving future viability based on an agile, forward-looking organisational model and a change of culture in the Contact Center and in SME Sales. This journey is opening the way for us to grow into a self-organised, evolutionary organisation.
What we have achieved so far:
Collaboration and trust culminating in a shared vision of the future and a model for our organisation, in addition to functional strategy. An exploration of leadership and the power shift from management to leadership work.
What we appreciate in the collaboration:
The holistic approach and the understanding of our needs; joint reflection and continuous learning and development; mutual challenge and valuable interaction.
Who should follow this path:
Leaders in SME’s and corporations who want to adopt a competitive, forward-looking approach. Nothing is forced – everything is thought through and put into practice, as needed.
Why we recommend currents&tides:
currents&tides is the ideal partner for the organisation of the Contact Center and SME Sales. They have an excellent understanding of our goals and needs. They keep challenging us to make sure that we understand the impact we have and the decisions we make.
Jean-Jacques Toffel, Head of Contact Center and SME Marketing, Member of the Executive Management of PostNetz
«Nach dem Prozess mit c+t konnte ich wieder frei atmen. Ich arbeitete schneller und mutiger. Was sich auch auf meine Kinder und meinen Mann auswirkte.
Bei mir kräuselten sich die Nägel, bei allem was mit Marketing zu tun hatte. Die ganze Agentur war unsicher beim Thema. Kamen Anfragen, schoben wir sie wie heisse Kartoffeln zum Nächsten. Bloss nicht ich! Arbeitsprozesse waren unklar, Projekte wurden von verschiedenen Abteilung überschneidend bearbeitet, das führte zu Spannungen …
Mit Andre von c+t haben wir den Kern erfasst: [was ist der Kern?]… Wir nahmen unser Unbehagen aus anderer Perspektive wahr, die Spannungen im Team wurden gelöst. Wir waren in der Lage die, an jeder Ecke propagierten, agilen Arbeitsmethoden, konkret anwendbar.»
– NAME VORNAME